Innlevering av listeforslagPartier og grupper som ønsker å stille til stortingsvalg må levere listeforslag til fylkeskommunen senest 31. mars kl. 12.00. Fristen er absolutt, og listeforslagene må ha kommet inn til fylkeskommunen innen denne fristen. Poststempling innen fristen er ikke tilstrekkelig.Se hvilke krav som gjelder og hvordan du leverer listeforslaget ditt.Lever listeforslag elektronisk - ValgdirektoratetDet er valgfritt om dere ønsker å benytte den elektroniske løsningen, eller om dere vil levere listeforslaget på papir. Vi anbefaler dere å bruke Valgdirektoratets elektroniske løsning. Den gjør prosessen enklere, og følger samme regelverk og fungerer på tilsvarende måte som papirløsningen.Lever listeforslag på papir - ValgdirektoratetØnsker dere å levere på papir anbefaler vi dere å bruke malene fra Valgdirektoratet. Det er ikke et krav at de som stiller liste bruker disse malene, men det gjør det enkelt å oppfylle valglovens krav til et listeforslag. Som vedlegg til listeforslaget skal det følge med en oversikt over kandidatenes fødselsdato og et vedlegg som angir tillitsvalgt og varatillitsvalgt.Se vår samleside om valget Publisert av Kristin Josefsen Publisert 28.01.2025 10.35 Sist endret 28.01.2025 10.44