Hva
|
Hvordan
|
Når
|
All opplæring
|
Gi opplæring ut fra elevens behov og mulighet for mestring.
|
Kontinuerlig
|
Vurdering av tilfredsstillende utbytte
|
Kartlegge faglig, sosial- og emosjonell fungering.
|
Kontinuerlig
|
Ved vedtak om spesialundervisning fra inntak
|
Utarbeide individuell opplæringsplan (IOP) på bakgrunn vedtak.
|
Så fort vedtak er på plass.
|
Ved gjentatt behov for spesialundervisning neste skoleår
|
Sende gjentatt behovsmelding, pedagogisk rapport og kartlegging til ØFS.
|
Frist 01.06
|
Ved nytt/endret behov for spesialundervisning
|
Drøfte med PPT og ØFS i ansvarsgruppemøte på bakgrunn av pedagogisk rapport og kartlegging.
|
Ved behov
|
Særskilt språkopplæring
|
Kartlegger og beskriver evnt behov for særskilt språkopplæring.
|
Ved behov
|
Årsrapport
|
Utarbeider årsrapport med evaluering av målene i IOP og sender den til ØFS.
Hvis eleven har ordinær opplæring sendes karakterutskrift.
|
Årlig
Frist 30.06
|
Refusjon
|
Sender refusjonskrav til ØFS på bakgrunn av vedtak om opplæring og vedtak om spesialundervisning etc.
|
Hvert halvår
Frist 30.06 og 31.12
|
Fravær
|
Gi ØFS beskjed ved bekymring rundt fravær.
|
Fortløpende ved behov.
|