Planlegging og gjennomføring
Post 4 var IQ-løype
Veronica Tryland Larsen
Det var Barn- og ungdomsklassene som sto for selve planleggingen av aktivitetene. Flere av deres kompetansemål handler om å planlegge og gjennomføre aktiviteter med barn og ungdom. Da kan det være veldig fint å kunne øve seg på dette sammen med alle klassene på voksenopplæring innen Barn -og ungdomsarbeiderfag og Helsearbeiderfag på E-blokka.
Voksenelevene ved Barn- og ungdomsarbeiderfag består i dag av to klasser, som har brukt flere skoletimer på å planlegge tolv forskjellige poster. Disse postene er både tradisjonelle og inspirert av påskehøytiden. Vi ser aktiviteter som Påskehare, eggløp, bowling, harekast og mange flere morsomme poster.
Lærerne hadde i anledningen på seg flotte kostymer som kyllinger, og elevene hadde også pyntet seg med gult eller med annen påskepynt.
På hver post kunne de forskjellige gruppene få poeng, som tilslutt skulle leveres inn og annonseres. Det var mye latter og aktivitet i gangene på E-blokka og stemningen roet seg kun når Tor-Egil annonserte vinnerne av konkurransen. Om man skulle si noe om dagen ut i fra stemningen, så hadde alle hadde en super dag.