Motivasjonsfremmende, personliggjort, virkelighetsnær og sosial dybdelæring forutsetter en justert elev- og lærerrolle. Glemmen videregående skole skal være framtidas skole for alle! Aldri før har vi fått så tydelige signaler fra forskning og styrende dokumenter på hva dette innebærer.
Vi gjør endringer i både organisering, læringsprosesser og teknologistøtte rundt opplæringen. Profesjonelle læringsfellesskap er i vår verden betydelig mer enn samarbeid om planlegging og vurdering av elevenes læringsarbeid. I våre faglige og tverrfaglige profesjonsfellesskap skaper lærerne SAMMEN virkelighetsnære og helhetlige læringsprosesser som fremmer elevaktivitet, dybdelæring og sosial læring. Opplæring med disse kvalitetskjennetegnene kaller vi LÆRINGSOPPDRAG.
![](/handlers/bv.ashx/i43fde34e-33c9-48a9-b01c-b82bf00bdf95/w1200/q12615/kb643b9d37a1d/kda100919.jpg)
"Sammen skaper våre faglige og tverrfaglige lærerteam (profesjonsfellesskap) virkelighetsnære og helhetlige læringsoppdrag som fremmer elevaktivitet, sosial læring og dybdelæring"
Vi ønsker å gi elevene rikelig anledning til å fordype seg i praktiske og teoretiske utfordringer der kompetansemål fra ulike fag ses i sammenheng der det er mulig og naturlig. Vi tror også leken er sterkt undervurdert i læring.
![](/handlers/bv.ashx/i005a43dd-cc69-4a78-ae89-77273261f146/w1200/q12633/k49bcc0d263e0/3moka-1.jpg)